Vlakna štite od bolesti


Nije tajna da je za zdravlje jako važno sve što unosimo u organizam, kao I način na koji kombiniramo namirnice te u koje doba dana jedemo. No, važno je I u kojem životnom razoblju biramo određenu hranu.

Zdrava hrana u mladosti može osigurati i zdraviju starost, dokazala je nova studija. Znanstvenici sa medicinskoga odjela američkog Sveučilišta Northwestern u svojoj studiji su otkrili da se mlade i sredovječne osobe od srčanih bolesti u starosti mogu zaštiti prehranom bogatom vlaknima.

Početi se zdravo hraniti u starosti prekasno je da bi se doprinijelo zdravlju jer je studija pokazala da su najviše koristi od hrane bogate vlaknima imali oni od 20- 59 godina, kojima je rizik od srčanih bolesti doživotno smanjen.

Prehrana bogata vlaknima pomaže u smanjenju težine, kolesterola i visokog krvnog tlaka koji su i glavni faktori koji utječu na rizik od kardiovaskularnih bolesti.

Ono što bi trebalo u prehrani promijeniti, ako se hoće unijeti više vlakana, je jesti barem 25 grama dijetnih vlakana dnevno i izbjegavati prerađenu hranu, jer prerađena hrana, iako može biti bogata vlaknima, obično je bogata i solima i kalorijama.

Doktor medicine Hongyan Ning, autor studije i statistički analitičar koristio je Anketu istraživanja nacionalnog zdravlja i prehrane da bi na primjeru 11,000 ispitanika proučio rizične faktore, poput kolesterola, krvnog tlaka, pušenja i dijabetesa, kako bi napravio formulu za predviđanje doživotnog rizika za kardiovaskularne bolesti.

Formulom je utvrdio da mladima i sredovječnim osobama sa prehranom bogatom vlaknima prijeti manji rizik od kardiovaskularnih bolesti u starosti.

Recent Posts

See All